Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 66 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Hodnocení financování vysokých škol v ČR se zahraniční univerzitou a návrhyna zlepšení
Neubauerová, Ivana ; doc. Ing. Ladislav Janíček, Ph.D., MBA (oponent) ; Bartoš, Vojtěch (vedoucí práce)
Diplomová práce hodnotí situaci vybraných vysokých škol v České republice a jedné zahraniční univerzity v letech 2003 – 2007 a srovnává jejich ekonomickou výkonnost prostřednictvím vybraných ukazatelů. Dále hodnotí podíl jednotlivých zdrojů financování z veřejných prostředků státního rozpočtu i prostředků neveřejných a tento stav porovnává se zahraniční univerzitou. Práce obsahuje zhodnocení, návrhy a doporučení ke zlepšení stávajícího stavu s přihlédnutím k budoucímu vývoji, kdy by se měla vysoká škola stát více soběstačnou, a měla by být schopna zajistit provozuschopnost, udržitelnost a návratnost svých zdrojů.
Návrh strategie náboru pracovníků v Jihomoravském kraji
Gajdošíková, Alena ; Jaterková, Lenka (oponent) ; Mallya, Thaddeus (vedoucí práce)
Tato diplomová práce analyzuje trh práce v Jihomoravském kraji, problémy související s přebytkem nabídky práce nad poptávkou především v oblasti informačních technologií, problematiku zaměstnávání absolventů a cizinců. Obsahuje návrh řešení a metodiku pro zvýšení vyhledávaných kandidátů.
Pracovní uplatnění absolventů navazujícího magisterského programu adiktologie s původním bakalářským vzděláním v jiném oboru
Černá, Kateřina ; Lososová, Amalie (vedoucí práce) ; Šťastná, Lenka (oponent)
Východiska: Navazující magisterské studium adiktologie bylo poprvé otevřeno v akademickém roce 2010/2011. Ke studiu se mohou hlásit uchazeči z řad absolventů bakalářského programu adiktologie, tak absolventi jiných bakalářských oborů. Miovský et al. (2021) uvádí příklady uchazečů z příbuzných oborů, jakými jsou psychologie, sociální práce či všeobecná sestra. Uchazeči studiem programu nezískají způsobilost k výkonu profese adiktologa, jedná se o zájmové studium. Pracovní uplatnění absolventů pouze magisterského studia adiktologie nebylo doposud samostatně zmapováno. Pavlovská (2018) dopodrobna zkoumala uplatnění všech absolventů adiktologie od roku 2008 do 2016. Studie tuto práci rozvíjí specifickým zaměřením na uplatnitelnost absolventů pouze magisterského programu s původním bakalářským vzděláním v jiném oboru a doplňuje data do ledna 2023. Cíle: Cílem výzkumu je zmapovat možnosti pracovního uplatnění absolventů navazujícího magisterského studia adiktologie s původním bakalářským vzděláním v jiném oboru. Metody: Základní soubor tvořilo 73 respondentů. Oslovení respondentů proběhlo metodou totálního výběru, výběr vzorku proběhl metodou samovýběru. Výzkumný soubor byl tvořen 49 respondenty, návratnost činila 67 %. Sběr dat proběhl prostřednictvím on-line dotazníkového šetření. Získaná data byla...
Motivace absolventů bakalářského studijního programu Adiktologie k práci v adiktologických službách
Gajdošová, Klára ; Lososová, Amalie (vedoucí práce) ; Volfová, Anna (oponent)
Východiska: Bakalářský studijní obor adiktologie byl poprvé otevřen v akademickém roce 2005/2006. V roce 2007 byla profese adiktologa legislativně ukotvena v zákoně č. 96/2004 Sb. o nelékařských zdravotnických povoláních, a absolventi bakalářského stupně studia adiktologie se tak stali zdravotnickými pracovníky získávajícími odbornou způsobilost pro výkon této profese (Miovský et al., 2021). Pracovní motivace představuje psychologický proces, který dodává člověku energii a udává směr jeho práci. Motivací k volbě a setrvání v pomáhající profesi se v české a zahraniční literatuře věnuje mnoho odborných publikací, avšak minimum publikací je věnováno motivaci k práci v adiktologických službách. Obor adiktologie je specifický nejen svým historickým kontextem a vývojem, ale také svou šíří a specializací, s čímž může souviset i specifičnost motivace pracovníků do služeb vstupovat a působit v nich. Cíle: Cílem diplomové práce je zjistit, jaké faktory ovlivňují motivaci pro práci v adiktologických službách u absolventů bakalářského studijního programu adiktologie. Metody: Základní soubor tvořilo 409 absolventů. Výběr respondentů probíhal metodou totálního výběru. Samotné vyplnění dotazníku probíhalo metodou samovýběru. Výzkumný soubor je tvořen 195 respondenty, kdy návratnost činila 48 %. Pro realizaci...
Pokusné školy v 20. letech 20. století v Československu
VOPELKOVÁ, Markéta
Bakalářská práce se zabývá školstvím na počátku 20. století. Následně reformní pedagogikou a pokusnými školami ve 20. letech 20. století, ze kterých je rozebrána Pokusná pracovní škola v Holešovicích a Dětská farma Eduarda Štorcha. Praktická část obsahuje kvalitativní výzkum a věnuje se dvěma výzkumným otázkám, na kterou v rámci výzkumného šetření hledá odpovědi.
Možnosti uplatnění absolventů oboru sociální práce na trhu práce v daném regionu
KUBKOVÁ, Lucie
Bakalářská práce se zabývá možnostmi uplatnění absolventů oboru sociální práce na trhu práce na Berounsku. Cílem bakalářské práce je zjistit, jaké jsou na Berounsku možnosti uplatnění pro absolventy oboru sociální práce. Práce je rozdělena na dvě části - teoretickou a praktickou. Teoretická část je rozdělena do čtyř kapitol, které jsou dále členěny na podkapitoly. Teoretická část je zaměřena na definování základních pojmů jako sociální práce a sociální pracovník, sociální služby a jaké jsou druhy a formy jejich poskytování. Poslední kapitola teoretické části pojednává o trhu práce obecně a poté o trhu práce na Berounsku, kde je region a sociální služby, které jsou zde dostupné, blíže specifikován. Praktická část je zpracována za použití kvalitativní výzkumné strategie, metodou dotazování a technikou polostrukturovaného rozhovoru, jehož hlavním cílem bylo zjistit, jaké jsou na Berounsku možnosti pro uplatnění sociálních pracovníků. Rozhovory proběhly se šesti zástupci organizací poskytující na Berounsku sociální služby a také s pracovnicí úřadu práce. Otázky, které byly dotazovaným pokládány, byly voleny tak, aby pomocí nich byly vyhodnoceny výzkumné otázky. Výsledky práce mohou sloužit jako zdroj informací o tom, jaké mají absolventi oboru sociální práce možnosti pro uplatnění na Berounsku. Získané údaje mohou být použity v článcích o uplatnění se jako sociální pracovník, či k prezentaci školy, která nabízí obor sociální práce. Výzkumem bylo zjištěno, že možnosti pro uplatnění absolventů oboru sociální práce jsou na Berounsku dostatečné, neboť je zde množství organizací, které poskytují sociální služby.
Rozvíjení základních kompetencí absolventů středních odborných škol ekonomického směru po nástupu do praxe
KOFROŇOVÁ, Iva
Rozvíjení základních kompetencí absolventů středních odborných škol ekonomického směru po nástupu do praxe je do značné míry závislé na kompetencích, které jim poskytuje studium na stření škole a které si poté absolventi přinášejí s sebou do praxe. Jak se profesní a klíčové kompetence deklarované konkrétní střední školou shodují s tím, co si myslí studenti o tom, co by měli při nástupu do praxe znát a umět, tím se zabývá předkládaná bakalářská práce. V dnešní době je kladen velký důraz na přípravu studentů do praxe a jejich následné uplatnění. Je to důležitý parametr úspěšnosti středních škol a často základní informací pro rodiče při výběru střední školy. Proto jsem názory studentů porovnávala nejenom s kompetencemi v konkrétních školních vzdělávacích programech, ale i s informacemi od zkušených účetních a daňových poradců z praxe, kterým jsem pokládala stejné otázky. Základní metodou výzkumu byl vybrán kvalitativní výzkum, který nám umožnil získat data od respondentů a použít je pro porovnání. Velmi potěšujícím zjištěním bylo, že kompetence, a to jak profesní, tak klíčové, které absolventi uváděli nejčastěji, byly důležité i pro kolegy z praxe a jsou zmiňovány i ve školních vzdělávacích programech.
Význam odborné praxe a zvyšování odborných znalostí v rámci vysokoškolského studia jako podstatného faktoru pracovního uplatnění absolventů
Jonák, Martin ; Kotrusová, Miriam (vedoucí práce) ; Kohoutek, Jan (oponent)
Tato diplomová práce se věnuje tématice reálného uplatnění absolventů po absolutoriu na trhu práce v České republice a možné přípravě na tuto problematiku během studia. Míra participace studentů na jejich budoucích profesních kvalitách a zvýšení konkurenceschopnosti jejich lidského kapitálu je předmětem této práce. Postavení absolventů se v historii České republiky mění. Tato práce popisuje vývoj postavení vysokoškolsky vzdělaného absolventa v období historie České republiky, a to před Sametovou revolucí a socializmem, následně pak vývoj vzdělávací politiky terciárního vzdělání v demokratické společnosti. Tato období jsou blíže rozpracována pomocí odborných pramenů a názorových idejí. Diplomová práce se zaměřuje na časový horizont absolventů deseti let 2006-2015. Za použití výzkumného šetření autor sleduje jednotlivé strategie a postoje studentů v rámci této problematiky. Respondenti dané cílové skupiny absolventů jsou dotazováni retrospektivně na jejich počínání při studiu. Svět se mění. Dochází k technologickému pokroku, globalizaci a rozvoji států jako socioekonomických jednotek. Stejně tak se přizpůsobují a rozvíjejí se i jednotliví aktéři vzdělávacího systému v oblasti vysokých škol. Ti se adaptují na současný stav vzdělávacího systému, trh práce a celkově se přizpůsobují společnosti, a také...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 66 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.